A new breed – Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC Power

Share on facebook
Share

Au trecut ceva ani de la momentul în care Mercedes-Benz anunța Clasa A sau Clasa M… să tot fie vreo 20. Sau cu alte cuvinte, 1997 a fost un an bun, va rămâne 2017 un an la fel de bun în istoria companiei germane.
Mercedes-Benz Clasa X este un model care intră în flota de modele comerciale, alături de Vito, Sprinter, Citan… Ușor ciudată această decizie, la prima vedere, mai ales când ultimii ani ne-au arătat o migrare a pickup-ului din zona utilitară în cea de lifestyle. În altă ordine de idei, nu este un secret faptul că noua Clasă X a avut ca punct de plecare ultima generație Nissan Navara. Adică avem la bază același șasiu, avem același propulsor diesel de 2.3 litri, același sistem de tracțiune integrală… cu alte cuvinte, senzația de deja-vu de la bordul lui X Class este destul de puternică. Nu putem vorbi despre un minus, pentru că Navara, model care a câștigat titlul Pickup of the Year în 2016, este un model extrem de competent.


X Class a debutat ca un pickup duble cab, rămâne de văzut dacă în viitor vom vedea și alte versiuni de caroserie. Vorbim despre un duble cab care este oferit doar în versiunea cu punte spate rigidă, arcuri elicoidale și prinde cu cinci brațe a punții de șasiu… adică acea soluție care aduce confortul la rulare oferit de un SUV în zona pickp-urilor.
Noul pickup Mercedes-Benz este disponibil în România în trei variante de design și echipare (Pure, Progressive și Power), cu tracțiune pe spate sau integrală (4MATIC). Dacă primele două versiuni de echipare păstrează aerul utilitar al modelului, versiunea Power aduce gradul de finisare și materialele din zona auto. X Class vine cu o izolare fonică superioară, la viteze superioare doar zgomotul aerodinamic fiind cel perceput la interior. Ambianța interioară este cea a unui SUV, singurul minu al cabinei fiind oferta limitată de spații de depozitare, în special în zona consolei centrale șia tunelului median.


Lansarea Clasa X marchează debutul în segmentul de piață al pickup-urilor de dimensiuni medii al sistemelor de control și afișaj disponibile autoturismelor Mercedes-Benz, precum: touchpad-ul multifuncțional, sistemul multimedia COMAND Online, controlul vocal LINGUATRONIC, conectivitatea online prin control vocal sau smartphone, sau sistemele Audio 20 USB sau Audio 20 CD.

Ecranul de la bordul Clasa X, în combinație cu sistemul multimedia COMAND Online, ecranul are diagonala de 8,4 inch, fiind cel mai mare ecran disponibil autovehiculelor din acest segment. Cu o rezoluție de 960 x 540 pixeli și tehnologia IPS cu contrast ridicat (In-Plane Switching), display-ul are un afișaj strălucitor care mărește semnificativ calitatea imaginii camerei 360 de grade (dotare opțională) și a hărților de navigație.
Din punct de vedere al performanțelor off-road, X Class se laudă cu capacitatea de a urca rampe cu un grad de înclinare de 30 de grade. Similar, Clasa X se poate deplasa în plan înclinat la unghiuri de până la 50 de grade și o adâncime maximă de 60 cm la trecere prin vad. Bena Clasa X are lungimea de 1.587 mm, lăţimea de 1.560 mm şi înălţimea de 474 mm. Capacitatea maximă de încărcare a pickup-ului este de 1.042 kg, iar capacitatea maximă de tractare este de 3.500 kg. În benă poate fi depozitat un europalet.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz X 250 d 4MATIC Power

Motor – turbo diesel, L4, 2.299 cmc, 190 CP@3.750 rpm, 450 Nm@1.500-2.500 rpm., Transmisie – cutie automată 7 trepte, tracțiune integrală nepermanentă, Performanțe – 176 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,8 secunde, Portbagaj – benă, Rezervor – nc litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.340/ 1.920/ 1.819, ampatament – 3.150, Consum mediu declarat – 7,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 9,8 litri/ 100 km, Preț de bază – 35.528 euro, Preț model testat – 38.956 euro

De același autor

Powered by BMW

Powered by BMW – de obicei un abțibild ieftin achiziționat de la o tarabă și lipit pe o caroserie pentru un plus de ceva… orice îți imaginează lipitorul acelui abțibild. Dar ca lectură de weekend, vă invit să descoperiți ce înseamnă Powered by BMW.

Test Drive BMW 850i xDrive Cabrio – Elevate yourself

Nu știu de unde să încep acest text, nu știu de unde să apuc mașina asta… Mi-ar fi extrem de ușor să alunec într-un extaz ce l-ar face invidios pe ”cumătrul” Bacchus, hrănit de invidia unor priviri care m-au zărit la volanul lui 850i Cabrio… dar nu aș fi sincer cu mine, și BMW merită mai mult decât o falsă bezea.

Prim contact cu noul Ford Puma

EcoSport a reprezentat un răspuns ”ușor în criză de timp” a celor de la Ford la explozia SUV/ Crossover din segmentul B. Pentru a avea o șansă în acest segment, Ford avea nevoie de ceva nou, iar acest nou este Puma, un model care va fi produs la Craiova.

Test Drive Ford Ranger Raptor – Regăsirea copilăriei!

Au americanii un talent incredibil de a crea obiecte de cult, legende: zippo, Mustang… si deja putem bifa pe lista si Raptor. La ei F150 Raptor, la noi Ranger Raptor. Am zburat până în Maroc pentru a ne întâlni cu noul Ford Ranger Raptor… o țară în care cămila are prioritate în giratoriu, iar alcoolul la volan înseamnă închisoare.