Briză latină pe tărâm teuton – Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Este unul din primele produse ale germanilor care au parfum francez. Să vorbim puțin despre Opel Crossland X, un model care se dorește un SUV de clasă mică.

Când știi că Opel are în gamă un model care se numește Mokka, care este oferit chiar în două declinări vizuale… de ce încă un model în această zonă? În primul rând Opel, odată cu trecerea în curtea PSA își reorganizează gama de modele. În altă ordine de idei… de ce nu? Crossland X ete construit pe o versiune modificată a platformei PF1 a grupului PSA. Adică este oarecum rudă cu Peugeot 2008 și noul Citroen C3 Aircross.

Da este un SUV/ crossover de clasă mică, un model care este oferit exclusiv cu tracțiune față. Este un model cu atuuri urbane, vorbim despre un urban autohton. O gardă la sol tolerantă cu eventualele borduri, gropi, scurtături pentru evitat ambuteiajele. Suspensia are un plus de rigiditate pentru a controla ruliul, firesc pentru un model dezvoltat preponderent pe verticală. Parcă suspensia este o idee cam zgomotoasă.

Propulsorul 1.2 turbo pune pe masă 110 CP la 5.500 rpm și 205 Nm la 1.500 rpm. Puterea ajunge la puntea față prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte. Un pachet onest, iar o tușă romantică este grila tip ”J” a cutiei de viteze. În mediul urban, în funcție de stilul de condus și aglomerație poți obține un consum între 8,5 și 10,5 litri. La drum lung, Crossland X este mai amabil, poate coboră și sub 6 litri. Noi recomandăm acest pachet, cel cu propulsor 1.2 Turbo pentru cei care nu au de atacat zilnic un urban sufocant. Iar motorul transmite ceva vibrații la interior. Cel mai acut am resimțit o ușoară nervozitate a punții față la impulsuri în volan, mașina este dornică să schimbe direcția de mers, ai nevoie de o mică perioadă de acomodare cu dozarea mișcărilor volanului. Un habitaclu amabil, iar dacă sunteți atenți la configurare îl puteți transforma într-un loc extrem de plăcut.

Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Motor – turbo, L3, 1.199 cmc, 110 CP@ 5.500 rpm, 205 Nm@1.500 rpm. / Transmisie – cutie automată 5 trepte, tracțiune față / Performanțe – 188 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,6 secunde / Portbagaj – 410 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.212/ 1.765/ 1.605, ampatament – 2.604/ Consum mediu declarat – 4,9 litri/ 100 km / Consum în test – 7,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 12.920 euro cu TVA inclus

Leave a Reply

Close Menu