Extravagant – Hyundai Kona 1.6 T-GDi

Kona este răspunsul articulat al celor de la Hyundai pentru cei care caută un SUV din clasa subcompactă.

Până acum, Hyundai a mimat un răspuns pentru cei care căutau evadarea în segmentul B cu i20 Active. Acum lucrurile au evoluat, au evoluat masiv, iar concurența are motive de îngrijorare… până la un punct.

Pentru a nu risca un derapaj în anonimatul unei clase deja aglomerate, Hyundai a rezervat pentru Kona un design care din start are puterea de a genera contradicții. Kona este fie o mașină care îți place, fie una care nu îți place, cale de mijloc nu prea există. Și parcă am mai văzut abordarea asta undeva… la Nissan Juke oare? Nu voi începe acum să emit judecăți de valoare vis-a-vis de estetica lui Kona, pot spune că în realitate mașina arată mult mai bine decât în imagini. Probabil calitatea finisării și asamblării asociată cu percepția volumelor contribuie la o compunere mai omogenă a designului.

Interesant este că noul SUV coreean se poziționează la limita superioară a clasei B, existând șansa ca modelul să fie considerat o alternativă pentru… să zicem un Hyundai Tucson. Un interior spațios, fără acea senzație ușor claustrofobă la nivelul umerilor, chiar și în cazul locurilor față. Un alt plus la capitolul calitate percepută vine din faptul că portierele îți dau o senzație de plin, de masivitate, nu sună a gol atunci când le închizi.

Ergonomic, postul de conducere este corect, te obișnuiești repede cu amplasarea comenzilor. Asortarea cromatică a interiorului cu vopseaua exterioară este un detaliu standard pentru Kona. Iar echiparea de vârf își va alinta pasagerii, cel puțin pe cei față cu scaune încălzite și ventilate sau volan încălzit. Kona vine și cu sistem de menținere a benzii de rulare, și cu head-up display, cu posibilitatea de încărcare wireless a telefonului mobil… da, ești în 2017 la volanul modelului coreean.

Aici mai adăugăm și un portbagaj cu un volum de 361 litri, o valoare bună, dar nu referința clasei. ,

Când vine vorba despre posibilitățile de personalizare, vorbim despre plafonul în două nuanțe. Cele 10 culori metalice de caroserie pot fi combinate cu trei tipuri de plafon (pentru un total de 28 combinații). Pentru exterior, clienții pot selectă între următoarele nuanțe: Phantom Black, Chalk White, Lake Silver, Dark Knight, Pulse Red, Tangerine Comet, Acid Yellow, Blue Lagoon, Ceramic Blue și Velvet Dune (gri deschis). 

Designul interior reflectă aspectul elegant al exteriorului. Paletă de culori oferă clienților posibilitatea de a personaliza autovehiculul în funcție de preferințe: portocaliu, verde sau roșu. Nuanța selectată este prezența pe ramele fantelor de ventilație, în jurul schimbătorului de viteze, pe inelul butonului de pornire a motorului, cusătură tapițeriei, precum și pe volan. Volanul, îmbrăcat în piele semiperforata, conferă un plus de eleganță habitaclului. 

În Spania am condus doar versiunea 1.6 T-GDi, un fel de ”hothatch” al versiunilor SUV subcompact. Vorbim de un pachet de propulsie împrumutat de la Tucson. Adică bifăm și cutia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte dar și tracțiune integrală.

Cum vorbim despre o tracțiune integrală permanentă care variază raportul de cuplu motor trimis între punțile față/ spate în funcție de necesități, cei 177 CP și 265 Nm ajung extrem de eficient la sol. Sistemul de tracțiune veghează în permanență, nu am reușit să-l surprind cu mici ruperi de aderență ale punții față. În cazul unui condus dinamic/ sportiv, mașina este neutră. Pe undeva surprinzător, așteptam o tendință subviratorie ceva mai timpurie. Sunt dese momentele în care sesizezi avantajul transferului de cuplu pe puntea spate pentru a avea un răspuns mai bun pe viraje.

Kona vine cu o calibrare dinamică ”temperată”. Îți permite un ritm rapid, dar nu te îmbie la un condus sportiv în adevăratul sens al cuvântului. Dar nu este un reproș direct, este pe undeva unul indirect sugerat mai mult de cei 177 CP ascunși sub capotă. Cutia automată, chiar și în modul sport este ușor neintuitivă, de aceea recomand modul manual în cazul unui condus sportiv.

Versiunea cu tracțiune integrală se laudă cu o suspensie multi-link pe puntea spate, de aici un plus de rafinament în filtrarea imperfecțiunilor și o ținută de drum mai riguroasă. Sistemul de tracțiune integrală permite blocarea diferențialului central pentru o distribuție a cuplului motor egală între cele două punți, dar acest lucru este posibil până la o viteză de 40 km/h.

Fișă tehnică – Hyundai Kona 1.6 T-GDi

Motor – turbo, L4, 1.591 cmc, 177 CP@ 5.500 rpm, 265 Nm@1.500-4.500 rpm. / Transmisie – cutie automată cu dublu ambreiaj, 7 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 205 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,9 secunde / Portbagaj – 361 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.165/ 1.800/ 1.550, ampatament – 2.600/ Consum mediu declarat – 6,7 litri/ 100 km / Consum în test – 7,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 21.146 euro cu TVA inclus

Leave a Reply

Close Menu