Fără rival – Dacia Dokkke Stepway 1.5 dCi

Share on facebook
Share

Ce ne place!

Pornim de la exterior, plusul de testosteron adus de nivelul de echipare Stepway face bine unui MPV născut să nu aibă geamuri laterale și să fie încărcat cu pachete. Versiunea Stepway nu are nevoie de niciun upgrade la nivelul suspensiei, Dokker oferă grade rezonabile de libertate pentru a ieși de pe drumurile asfaltate.

Un interior spațios care nu va ridica probleme de claustrofobie ocupanților. Un portbagaj de 800 litri care la nevoie se poate transforma într-o peșteră de 3 mc. Tușele portocalii de la interior fac bine, un plus de culoare nu deranjează. Chiar dacă este opțiune, sistemul infotainment MediaNav merită bifat, mai ales că vine și cu asistență video la selectarea marșarier-ului.

Ne mai place că Dokker preia din ergonomia unui vehicul comercial ușor, prin urmare spații de depozitare generoase în partea superioară a planșei de bord.

Din punct de vedere tehnic, propulsorul 1.5 dCi este o mică stâncă. Nu mai are nevoie de recomandări. În versiunea de 90 CP și 200 Nm oferă resurse suficiente pentru a mișca cele 1.280 kg ale mașinii, nici cu toată familia și bagajele aferente nu vei simți vreo urmă de submotorizare.

Ce am rafina?

În primul rând poziția la volan, dacă s-ar putea aplica rețeta de la noul Duster și la Dokker… ar fi minunat. Nu am refuza nicio cutie cu șase trepte. În cazul ieșirii pe ceva drumuri de pământ, nu suspensia sau capacitatea de a trece peste obstacole este ceea ce notăm cu minus, nu… ele sunt bune pentru un astfel de model, dar am fost puțin penalizați de electronică. Decuplarea ESP-ului este o soluție doar până la atingerea pedalei de frână, moment în care se cuplează automat.

Concluzie…

Poate una dintre cele mai bune oferte dacă pui în balanță ce primești de banii dați pe mașină. Dokker Stepway poate fi o excelentă mașină de familie.

Fișă tehnică – Dacia Dokkke Stepway 1.5 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 1.461cmc, 90 CP@3.750 rpm, 200 Nm@1.750 rpm., Transmisie – cutie manuală 5 trepte, tracțiune față, Performanțe – 163 km/h v. max, 0-100 km/h în 13,3 secunde, Portbagaj – 800 litri, Rezervor – 50 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.388/ 1.767/ 1.814, ampatament – 2.810, Consum mediu declarat – 4,2 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 5,4 litri/ 100 km, Preț de bază – 12.300 euro

De același autor

Powered by BMW

Powered by BMW – de obicei un abțibild ieftin achiziționat de la o tarabă și lipit pe o caroserie pentru un plus de ceva… orice îți imaginează lipitorul acelui abțibild. Dar ca lectură de weekend, vă invit să descoperiți ce înseamnă Powered by BMW.

Test Drive BMW 850i xDrive Cabrio – Elevate yourself

Nu știu de unde să încep acest text, nu știu de unde să apuc mașina asta… Mi-ar fi extrem de ușor să alunec într-un extaz ce l-ar face invidios pe ”cumătrul” Bacchus, hrănit de invidia unor priviri care m-au zărit la volanul lui 850i Cabrio… dar nu aș fi sincer cu mine, și BMW merită mai mult decât o falsă bezea.

Prim contact cu noul Ford Puma

EcoSport a reprezentat un răspuns ”ușor în criză de timp” a celor de la Ford la explozia SUV/ Crossover din segmentul B. Pentru a avea o șansă în acest segment, Ford avea nevoie de ceva nou, iar acest nou este Puma, un model care va fi produs la Craiova.

Test Drive Ford Ranger Raptor – Regăsirea copilăriei!

Au americanii un talent incredibil de a crea obiecte de cult, legende: zippo, Mustang… si deja putem bifa pe lista si Raptor. La ei F150 Raptor, la noi Ranger Raptor. Am zburat până în Maroc pentru a ne întâlni cu noul Ford Ranger Raptor… o țară în care cămila are prioritate în giratoriu, iar alcoolul la volan înseamnă închisoare.