Mașină de student – Renault Captur 1.5 dCi

Share on facebook
Share

Apropo, la nivel european, Dacia Duster, vechea generație, în prima partea a anului 2017 s-a situat pe un onorabil loc 4, iar în spate are nume grele.

Revenind la liderul european, facelift-ul a fost precum o cură la băi pentru micuțul crossover francez. Un exterior mult mai atent finisat, și cu mai mult șarm. Un interior care a rămas în linii mari neschimbat, dar plusul oferit de noile materiale conduc la o calitate mult mai bună percepută la interior. În cazul versiunii diesel se poate remarca mult mai ușor e creștere a nivelului de antifonare. Este ceva mai multă liniște la interior. Acest lucru este valabil și când vorbim de suspensie, zgomotele de lucru sunt și ele o idee mai bine atenuate.

Spațiu interior este bun în față, pe bancheta spate, persoanele înalte vor simți nevoia de ceva mai mult spațiu la nivelul capului. Un portbagaj de 377 litri, valoare care pe alocuri este mai bună decât oferta unor modele compacte, îți oferă libertatea de a lua la bord bagaje pentru destinații îndepărtate.

Suspensia parcă nu mai scutură nici ea ca în trecut. Combinația dintre o suspensie care să controleze ruliul firesc al unui model înalt și un ampatament de clasă mică nu mai deranjează atât de mult la rularea pe suprafețe denivelate.

Am interacționat până acum cu versiunea 1.2 TCe și cutie automată cu dublu ambreiaj EDC. Acum a venit rândul pachetului 1.5 dCi și cutie manuală cu 6 trepte. Acest pachet se califică fără mari emoții în finala pentru cel mai agreabil model urban. Da, știu, mulți își doresc o cutie automată în oraș, Captur oferă această posibilitate doar în asociere propulsorul 1.5 dCi de 90 CP.

Cei 110 CP și 260 Nm induc suficientă atitudine acestei citadine de 1.200 kg. Limitele acestei motorizări vor fi simțite cu mașina încărcată la viteze ridicate pe autostradă. Reprizele în zona 120-130 km/h sunt puțin mai lungi.

Deși acest pachet motor-cutie îți poate oferi niște valori incredibile la capitolul consum, rezervorul de doar 45 litri nu îți promite o autonomie de 1.000 km. Sau cel puțin nu obținerea ei ușor.

Fișă tehnică – Renault Captur 1.5 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 1.461 cmc, 110 CP@4.000 rpm, 260 Nm@1.750 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față, Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,4 sec, Portbagaj – 377 litri, Rezervor – 45 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.122/ 1.778/ 1.556, ampatament – 2.606, Consum mediu declarat – 3,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 5,7 litri/ 100 km, Preț de bază – 12.800 euro

De același autor

Powered by BMW

Powered by BMW – de obicei un abțibild ieftin achiziționat de la o tarabă și lipit pe o caroserie pentru un plus de ceva… orice îți imaginează lipitorul acelui abțibild. Dar ca lectură de weekend, vă invit să descoperiți ce înseamnă Powered by BMW.

Test Drive BMW 850i xDrive Cabrio – Elevate yourself

Nu știu de unde să încep acest text, nu știu de unde să apuc mașina asta… Mi-ar fi extrem de ușor să alunec într-un extaz ce l-ar face invidios pe ”cumătrul” Bacchus, hrănit de invidia unor priviri care m-au zărit la volanul lui 850i Cabrio… dar nu aș fi sincer cu mine, și BMW merită mai mult decât o falsă bezea.

Prim contact cu noul Ford Puma

EcoSport a reprezentat un răspuns ”ușor în criză de timp” a celor de la Ford la explozia SUV/ Crossover din segmentul B. Pentru a avea o șansă în acest segment, Ford avea nevoie de ceva nou, iar acest nou este Puma, un model care va fi produs la Craiova.

Test Drive Ford Ranger Raptor – Regăsirea copilăriei!

Au americanii un talent incredibil de a crea obiecte de cult, legende: zippo, Mustang… si deja putem bifa pe lista si Raptor. La ei F150 Raptor, la noi Ranger Raptor. Am zburat până în Maroc pentru a ne întâlni cu noul Ford Ranger Raptor… o țară în care cămila are prioritate în giratoriu, iar alcoolul la volan înseamnă închisoare.