O nouă mândrie națională – Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST Line

Share on facebook
Share

Spre norocul meu, m-am intersectat cu EcoSport și înainte de acest masiv upgrade. Că lucrurile au evoluat spre bine… este puțin spus, alții au etichetat evoluții mai minore ca fiind o nouă generație. Dacă Ford ar fi venit să ne spună că avem în față o nouă generație EcoSport… nu am fi văzut prea multe frunți încrețite.

La nivel estetic, evident, Ford a decis să șteargă aerul indiano-sud-americanși să efectueze o infuzie cu testosteron la capitolul design. Astfel avem un EcoSport mult mai carismatic, unul care este primit în gașca de SUV-uri Ford la orice oră.

O parte frontală complet redesenată, mașina afișează o nouă identitate. Grila care nu prea mai este trapezoidală, ci mai mult un hexagon ușor aplatizat, a migrat mai sus, inducând un aer mult mai impunător micuțului SUV. Farurile au fost redesenate și includ și luminile de rulat pe timp de zi LED. Pe linia mediană spre extremități regăsim un grup optic mai mic care încorporează lămpile de ceață și semnalizările. În funcție de nivelul de echipare, aici vorbim și de ST Line, caroseria poate primi accesorii ceva mai dramatice, jante până la 18 inch, un eleron ceva mai generos dimensionat, o bară spate mai profilată.

La interior putem vorbi de un salt în timp. De la finalul anilor 90… am aterizat în 2018. Pentru că am avut ocazia să analizăm noul EcoSport mult mai în detaliu decât la o lansare obișnuită, adică am vizitat și linia de producție de la Craiova… o primă surpriză plăcută vine din faptul că a crescut calitatea fabricației și a asamblării la unitatea din Bănie, comparativ cu ce regăseam la B-MAX. Avem un interior complet nou, materiale mult mai bune, o calitate a asamblării net superioară celei existente la primul EcoSport aterizat pe meleagurile mioritice. Avem o planșă de bord similară celei de la noua generație Fiesta, mici diferențe regăsindu-se la nivelul gurilor de ventilație. Nu știm cum arată un EcoSport fără display-ul de 8 inch al sistemului SYNC 3, dar este un detaliu care schimbă radical ambianța interioară. Sistemul dezvoltat de Ford împreună cu Microsoft este unul dintre cele mai intuitive în utilizare. Vizibilitate bună de la volan, chiar și prin luneta mică a portierei spate. EcoSport se laudă și cu senzori de parcare și cameră video pentru asistență la manevrele cu spatele.

O poziție la volan înaltă, una firească la un astfel de model. Avem o planșă de bord înaltă, o poziție la volan înaltă menită a favoriza eliberarea de spațiu pentru bancheta spate. Este un artificiu utilizat de constructori în cazul modelelor mici. Chiar dacă șezutul scaunelor față este mic, nu l-am resimțit incomod la drum lung. Am resimțit o ușoară oboseală a spatelui, poate spătarul scaunelor ar merita puțină atenție. Poți spune despre locurile spate că oferă un spațiu limitat. Afirmația este valabilă dacă cu ai mei 1.90 metri stau la volan… în spatele meu mai poate urca doar un copil. Dacă stau pe scaunul din dreapta față, atunci pot elibera suficient spațiu, fără a sta incomod, dar să încap pe bancheta spate. La nivelul capului este spațiu suficient, dar pentru a te bucura de oxigen, în EcoSport ar fi de preferat să călătorească 4 adulți.

Portbagajul de 356 litri a fost suficient de primitor cu bagajele a doi jurnaliști și un fotograf… în concluzie… poate fi gazdă pentru bagajele unei familii. Rămâne ușor controversată soluția portierei spate care se deschide în lateral. Ford a păstrat această soluție pentru că oferă în continuare opțiunea de a monta roata de rezervă pe hayon/ portieră spate. În echiparea de bază, mașina vine cu kit de reparare pană, dar cine dorește roată de rezervă clasică, o poate primi.

Odată cu masivul update, gama de propulsoare a fost revizuită, pentru moment, în gamă, există propulsorul EcoBoost de 1 litru în versiunea de 125 CP și 140 CP, și propulsorul diesel de 1.5 litri în versiunea de 100 CP sau 125 CP. Din vară va fi disponibilă versiunea cu tracțiune integrală care va fi oferită exclusiv cu propulsorul diesel de 125 CP.

La drum…

EcoSport vine cu una dintre cele mai bune suspensii din segment, o calibrare care nu ruinează confortul nici în cazul în care mașina vine cu jante de 18 inch în echiparea ST Line. O suspensie care controlează bine ruliul mașinii, acesta există, iar faptul că mașina ”se exprimă” destul pe verticală… conduce inevitabil la accentuarea senzației de ruliu. Am condus doar versiuni EcoSport cu propulsorul 1.0 EcoBoost. Un motor viril, indiferent de declinare, cu un evident plus de caracter în cazul echipării ST Line care aduce un plus de 15 CP și 10 Nm. Parcă și evacuarea, în cazul ST Line, este o idee mai vocală. O direcție precisă și cu ceva urme de feedback, dar un model a cărui trasă este uneori influențat de starea drumului, la volan simți o ușoară nervozitate a caroseriei… poate și datorită faptului că rulam cu pneuri de iarnă cu un profil care aducea aminte de Paris-Dakar. Un detaliu perfectibil însă este izolarea fonică, la 130 km/h, cei drept cu pneuri de iarnă, zgomotul la rulare și aerodinamic este o idee cam mare. Cutiei de viteze nu prea avem ce să-i reproșăm, o etajare bună, o timonerie asemeni…

Ne-am concentrat asupra consumului în cazul versiunii ST Line, cea cu propulsor de 140 CP. Un traseul mixt care a inclus drumuri județene unde s-a rulat în medie cu 80 km/h, ceva drumuri unde virajele ne-au incitat puțin și autostradă… o zi cu un consum mediu de 8 litri.

Fișă tehnică – Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST Line

Motor – turbo, L3, 999 cmc, 140 CP @ 6.300 rpm, 180 Nm@4.400 rpm. / Transmisie – cutie manuală, 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 188 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,8 secunde / Portbagaj – 356 litri / Rezervor – 52 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.096/ 1.765/ 1.653, ampatament – 2.519 / Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 8 litri/ 100 km / Preț de bază – 15.400 euro

De același autor

Powered by BMW

Powered by BMW – de obicei un abțibild ieftin achiziționat de la o tarabă și lipit pe o caroserie pentru un plus de ceva… orice îți imaginează lipitorul acelui abțibild. Dar ca lectură de weekend, vă invit să descoperiți ce înseamnă Powered by BMW.

Test Drive BMW 850i xDrive Cabrio – Elevate yourself

Nu știu de unde să încep acest text, nu știu de unde să apuc mașina asta… Mi-ar fi extrem de ușor să alunec într-un extaz ce l-ar face invidios pe ”cumătrul” Bacchus, hrănit de invidia unor priviri care m-au zărit la volanul lui 850i Cabrio… dar nu aș fi sincer cu mine, și BMW merită mai mult decât o falsă bezea.

Prim contact cu noul Ford Puma

EcoSport a reprezentat un răspuns ”ușor în criză de timp” a celor de la Ford la explozia SUV/ Crossover din segmentul B. Pentru a avea o șansă în acest segment, Ford avea nevoie de ceva nou, iar acest nou este Puma, un model care va fi produs la Craiova.

Test Drive Ford Ranger Raptor – Regăsirea copilăriei!

Au americanii un talent incredibil de a crea obiecte de cult, legende: zippo, Mustang… si deja putem bifa pe lista si Raptor. La ei F150 Raptor, la noi Ranger Raptor. Am zburat până în Maroc pentru a ne întâlni cu noul Ford Ranger Raptor… o țară în care cămila are prioritate în giratoriu, iar alcoolul la volan înseamnă închisoare.