Pe drumul cel bun – Alfa Romeo 2.2 JTDM

Sunt șanse, ca uneori, filtrul obiectivității să fie zgâriat de subiectivism, iar faptul că Alfa Romeo a venit cu un model demn de numele și tradiția mărcii italiene... uneori poate înmuia rigla de măsurare.

Trei ani a durat geneza platformei pe care este construită Giulia, una care vine cu tracțiune spate sau integrală. Dar a meritat! Când iubești mașinile, când iubești condusul… nu ai nevoie de mult pentru a te lămuri cum stau lucrurile. Giulia este o mașină vie, care comunică cu cel de la volan, care se adresează celor care iubesc condusul… și poate de aici unul din minusuri. Dar să mă organizez și să livrez impresiile structurat.

Avem un șasiu senzațional, mâna celor de la Ferrari se simte din plin. O suspensie corect setată pentru ceea ce se dorește a fi Giulia – un model care să joace în liga premium alături de Seria 3, C Class sau Jaguar XE. Probabil singurul reproș ar fi faptul că este ceva mai vocală la interior, zgomotele de lucru ale suspensiei sunt mai prezente în habitaclu decât la rivali. Se prea poate să fie o calibrare intenționată, pentru a oferi feedback, o conexiune mai puternică cu mediul pe care se rulează… dar ne-am obișnuit cu altceva de la ceilalți.

Un sistem de frânare care dă încredere, extrem de andurant, care aduce ca noutate lipsa clasicei lovituri în pedală la intervenția ABS-ului. Un sistem de frânare, Integrated Brake System (IBS), dezvoltat de Continental și care este utilizat în premieră de Giulia.

Direcția este precisă, extrem de directă, asta și datorită demultiplicării scurte, dar poate o idee cam ușoară ca asistare. Aș fi apreciat un volan mai ”tare„. Un propulsor diesel care nu este nou, agregatul 2.2 JTDM în versiunea de 180 CP și 450 Nm are tot ce-i trebuie pentru a întregi imagina dinamică a lui Giulia. Marea surpriză este mariajul dintre acest propulsor și cutia automată ZF cu 8 trepte. Pot spune că se apropie extrem de mult de etalonul BMW. Cutia schimbă extrem de repede, în modul manual poți retrograda extrem de repede 4-5 rapoarte. Una dintre marile surprize plăcute ale acestui nou model. Unii vor găsi propulsorul o idee cam zgomotos, cel puțin în cazul unui condus mai sportiv. Consum? În mediu urban, cu o bună doză de exuberanță… am gravitat în jurul valorii de 11 litri.

Interiorul este și el un punct de cotitură pentru Alfa Romeo. Materiale mai bune, o asamblare mai atentă, mai îngrijită. Tușe sobre dar pline de emoție, elemente care au fost preluate din grup, dar din zona elitistă… Maserati – joystick-ul cutiei de viteze, Ferrari – padelele din spatele volanului. În echipările inferioare sistemul infotainment vine cu un display cu o rezoluție care nu prea are ce căuta în segment. Un post de conducere ergonomic, cu un control și o navigare intuitivă în meniurile computerului de bord sau sistemului infotainment.

Alfa Romeo Giulia este un pas uriaș făcut de italieni spre bine. Evident mai sunt detalii care mai pot fi șlefuite, vorbim de chestii de finețe… dar trebuie să vină și feedback-ul de la clienți.

Fișă tehnică – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM Super             

Motor – turbo diesel, L4, 2.143 cmc, 180 CP@3.750 rpm, 450 Nm@1.750 rpm. Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune spate Performanțe – 230 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,1 secunde Portbagaj – 480 litri Rezervor – 52 litri Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.643/ 1.860/ 1.436, ampatament – 2.820 Consum urban declarat – 5,3 litri/ 100 km Consum urban în test – 11 litri/ 100 km Preț de bază – 47.990 euro Preț model testat – 27.900 euro / ofertă specială

Leave a Reply

Close Menu