SUV urban – Renault Kadjar 1.6 dCi 130CP Zen Energy X-Tronic

Kadjar împarte platforma cu Nissan Qashqai, doar că se laudă cu un plus de câțiva centimetri la nivelul ampatamentului. Kadjar nu este o noutate pe piață, noutatea este faptul că propulsorul 1.6dCi poate fi acum asociat cu o cutie automată.

Un test în care am dorit să vedem cât de amabil este acest model cu portofelul în viața de zi cu zi, dar mai ales să vedem dacă noua cutie automată cu variație continuă, X-Tronic, este o opțiune de bifat sau nu.

Până acum, Kadjar putea fi comandat cu o cutie automată cu dublu ambreiaj, unitatea EDC, dar doar cu motorizarea 1.5 dCi. Cei care doreau mai mult, spre exemplu 1.6 dCi, aveau doar opțiunea unei cutii manuale. De acum, propulsorul de 130 CP și 320 Nm poate fi asociat cu o cutie CVT cu 7 rapoarte predefinite. O unitate folosită atât de Nissan, din zestrea căruia a fost împrumutată, dar și pe noul Koleos.

Lucrurile nu diferă cu nimic de experiența dintr-un Koleos, noua cutie te duce cu gândul mai mult la o unitate automată clasică decât la una cu variație continuă. Schimbări lini, aproape insesizabile în cazul unui condus normal, mici ”ezitări” poți acuza în cazul unui kickdown, când cutia parcă zăbovește ceva cam mult sus în ture. Este și o mică iluzie aici, venită din rutina utilizării unei cutii cu rapoarte clar definite, aici cutia lucrează continuu, variind raportul de transmisie în permanență. Din perspectiva confortului în utilizarea cotidiană, cutia primește o bilă albă. Poți folosi și grila manuală a cutiei pentru selectarea unui raport, lucru care îți permite la nevoie să apelezi și la frâna de motor. Despre etajare nu putem vorbi, pentru că unitatea variază continuu raportul.

Cum multe alte noutăți nu avem de raportat la cest model, am vrut să vedem cât de repede descoperim ”firescul” acestui mariaj motor-cutie, și cum se reflectă în viața de zi cu zi în trafic urban. Fără un prea mare efort, am coborât consumul sub 6 litri. Un detaliu care joacă în favoarea cutiei, cu o unitate manuală, probabil am fi ajuns mai greu la ceastă valoare. Viața la bordul lui Kadjar este agreabilă, o suspensie peste media clasei, un interior orientat spre confort, spațiu… poate ne-am fi dorit ceva mai multă culoare. Chiar dacă vorbim despre o tracțiune față, Kadjar oferă prin intermediul sistemului XMOD trei moduri de rulare, opțiune care îți oferă mai multă libertate de exprimare dacă suprafața de rulare devine dificilă.

Fișă tehnică – Renault Kadjar 1.6 dCi 130CP Zen Energy X-Tronic 

Motor – turbo, L4, 1.598 cmc, 130 CP @ 4.000 rpm, 320 Nm@1.750 rpm. / Transmisie – cutie automată cu variație continuă, 7 trepte predefinite, tracțiune față / Performanțe – 189 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,1 secunde / Portbagaj – 472 litri / Rezervor – 55 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.449/ 1.836/ 1.607, ampatament – 2.646 / Consum urban declarat – 5,4 litri/ 100 km / Consum  urban în test – 5,8 litri/ 100 km / Preț de bază – 23.500 euro

Leave a Reply

Close Menu